torsdag 6 augusti 2009

2009-08-05, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Det var ånyo en mycket bra kväll på Dockan Comedy. Tack vare bra insatser av kvällens komiker och konferencieren var nog rätt ok åxå;). Fullsatt till bristningsgränsen som alltid.

Jag var konferencier och inledde med lite publiksnack och fick bra respons från början. En kille på posten som var på dejt och den hemlighetsfulla förskolläraren blev invävda i showen. Några pantertanter som aldrig varit på stand-up och satt på bordet närmst scenen var svåra att undgå. Lite pratigt i lokalen, men jag lyckades få ner volymen och få upp en gemytlig stämning i lokalen, även om någon var sur för att maten var slut. Men öl fanns det gått om.

Sen första komiker ut, Conny Hansson. Gör ett bra jobb och får flera applåder. Det blir en bra start på kväll, som är så viktigt. Första akten avslutar stabile Nils Lind. Jag står ute i publiken under tiden Nils kör och hör en tjej 40+ säga ”olja ett dockskåp det är väl inget kul”, varpå hennes kille säger ”olla” och tjejen säger ”men vad är det?” Jag kollar på tjejen och låtsas ta en notering i handen. Sen inleder jag andra akten med denna åter koppling. Det blir hur kul som helst. Ni skulle varit där…

Själv garvade jag mycket åt Tomas Högblom som avslutade kvällen. Rutinen om Möllevångsfestivalen var oerhört rolig. Joakim Österberg hade jag aldrig sett tidigare och han gick verkligen hem hos publiken.

Övriga på scen igår: Björn Tennfors, Jesper Löfstedt, Martin Lettevall, Elin Nordén, Joe Eagan och Gertrud Johnsson, som körde för andra gången och är 73 år gammal. Respekt.

Nya komiker och ny show nästa onsdag.

Inga kommentarer: