torsdag 20 augusti 2009

2009-08-19, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår bjöd Dockan Comedy på ett oerhört rutinerat startfält. Eller vad sägs om Zeid Andersson, Eric Löwenthal och Göran Ebenhart. Dessutom bjöds det på två duktiga nykomlingar. Carolina Svensson som debuterade, samt Anna Braun som körde sin andra gång och skämtade roligt om sitt efternamn. Synd att det inte var lika fullsatt som det brukar, men ändå cirka 80 personer i publiken. Det var väl Langos, karuseller och rödvin i plastmuggar som drog. Malmöfestival…

Det märktes att den där semesterkänslan bland publiken försvunnit. Folk hade börjat jobba. Merparten var på Elephanten för första gången. De var till en början lite avvaktande och lyssnande, men det blev varmare i kläderna ju längre kvällen led.

Jag körde i mitten av andra halvlek. Det blev ”ny-gammalt”. Jag testade några nya skämt och en del som legat i humorlådan på vinden. Jag fick väl de svar jag önskade. En del kan tas fram igen, men behöver nog dammas av ytterligare. Rutinen om att Kinderegg köpt Saab tycker jag är ganska kul, men publiken tyckte inte det. Men jag räddade det med en kul kommentar efteråt. Insåg efteråt att jag körde 80% av skämten med att linda in dem i publiksnack. Vissa kanske behövde det, men inte alla. På något sätt känner jag att i snacket med i publiken blir jag mer energisk än om jag bara kör rutiner. Noterade att jag körde något längre än planerat.

Övriga på scen denna kväll: Mats Andersson (MC), Erika Sjöwall, Niklas Larsson, Mattias Olsson och Ludvig Samuelsson.

Ikväll kan 7 av gårdagens 11 komiker ses på Malmöfestivalen på scen Oasen när MACK ordnar stand-up comedy kl 20.00. Nästa vecka är det säsongsavslutning på Dockan Comedy och då kommer…Det tänker jag inte avslöja, men det kommer bli kanon. Don’t miss…

Inga kommentarer: