torsdag 8 oktober 2009

2009-10-07, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det åter stå-upp kväll med Dockan Comedy på Elephanten. Det var inte så mycket folk initialt, men det fylldes på och någon kontrollräknade och fick det till 90 personer. Det får vi vara nöjda med. Märkligt nog är det många nya ansikten i publiken varje gång. Ryktet har väl spridit sig och stammisarna vet om att de måste vara ute i god tid för att få en bra plats. Viktigast är att vi fyller stället.

Jag var förste komiker upp på scen igår och körde en "sjua". Till en början blev det ekonomipubliksnack, men de få som var där var fåordiga. Så kan det vara. Alla vill inte vara med. Därefter några säkra kort som satt. Sen lite snack med ett större sällskap som ville prata av sig. Jag fick gissa, men till slut fick vi reda på att de jobbade med provrörsbefruktning. Här fanns det mer att ta av, men fler ska uppmärksammas. Det blev en bra ingång till mitt barnmaterial. Jag testade 3-4 nya skämt, där ett fick bra respons. De övriga får jag putsa mer på. Svårjobbat är kanske att ta i, men lite småsegt och jag kunde nog lagt i ännu mer energi.

Överlag var det bra insatser av kvällens komiker. Flera har nyss börjat och kört mindre än tio gig. Bland dessa skrattade jag mest åt Staffan Nordquist och Johannes Finnlaugsson. Teresa Tönisberg sydde ihop kvällen mycket bra som sista komiker.

Övriga på scen var: Mats Andersson (MC), Mattias Olsson, Elin Nordén, Ibbe Skåningen och Johan Uldahl Jörgensen.

Inga kommentarer: