torsdag 15 oktober 2009

2009-10-14, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Jag antar att Sverige-Albanien snodde en del gäster för oss igår, men det var ändå 75 personer som valt att se och höra comedy på Elephanten. Ett klokt val.

Jag var kvällens konferencier och efter lite saklig information skojade jag om nobelpriset. Sen in i publiken, där bland annat en kille i turkos piké bjöd på sig själv. Singel var han, men inte så desperat att han annonserat under efterlysning i tidningen. Ett gäng marknadsförare snackade inte så mycket, men de pluggade just nu distansmarknadsföring. Det förklarade det hela. Några ytterligare bord togs in, men jag hade säkert kunnat få ut mer. Dock hela sju komiker i första akten, där 85,7% skulle vidare och uppträda på engelska på Wisecracker’s i Lund var tiden en knapp resurs som en ekonom skulle ha uttryckt det.

I första akten fick vi se Moa Lundqvist som gjorde en mycket stark debut. Johan Grundén, som var ny för mig, fick bra publikkontakt. Innan paus fick publiken skratta rejält åt Henrik Elmérs skruvade humor.

I andra inledde jag med lite här-och-nu skämt om lokalen. Det funkade kanon, precis som ett nytt skämt om Inlåst på TV4. Därefter Tora Larsson som körde i Malmö för första gången och gick verkligen hem hos publiken. Noterade även att Niklas Larsson (se bilden) gjorde ett av sina bästa framträdanden på Dockan. Kvällen avslutades på ett bra sätt av Fritte Fritzon som blandade nytt med gamla träffsäkra kort. Ännu en lyckad Dockan Comedy kväll var i hamn. Några komiker varvade ned välförtjänt och snackade fotboll, drack öl och åt nötmix. Det behövs åxå.

Övriga på scen igår: Martin Gustafsson, Johan Ranner, Louis Zezeran, Anders Kettunen och Jan Christensen.

Inga kommentarer: