söndag 25 oktober 2009

2009-10-24, Medicinska Föreningens Corbal, AF-borgen, Lund

Med 72 hästkrafter under huven går det inte undan och därtill piskande höstregn, men nästa gig var inte förrän tidigast 22:45 så det var hyfsat lugnt ändå. Jag passade på att ladda batterierna i bilen och lyssna på lite musik. Framme i Lund satt jag kvar och repade på parkeringsplatsen.

Sen stegade jag i väg mot AF-borgen. Väl framme kikade jag in i Stora salen och möttes av en enorm ljudvägg. Klart det hörs när 454 studenter i Medicinska Föreningen deltar i Corbalen. Kl. 23.10 fick jag gå på till en entusiastisk och roliga presentation av kvällens toastmaster. Han hade tjatat på en känd svensk rappare och erbjudit höga femsiffriga belopp, men det hade inte hjälpt han hade avböjt gång på gång. Men istället hade de fått tag i en grym stå-uppare…Eric Andersson.

Jag inledde med skämt om Karolinska Institutet och publiken högg direkt. När jag sen sa jag kan ju inte säga ”R” för jag kommer från Kalmar kanske logopederna kunde hjälpa mig möttes jag av ett enormt jubel. Kalmar är stort i Lund. Ett liknande jubel utbröt när jag frågade om det fanns några läkarstudenter. Därefter skojade jag om skitiga studentkök, svininfluensan, audiologer och givetvis en hel del läkarskämt. Jag hann även med några korta publiksnack som satt som en smäck. Detta var ett av årets bästa och roligaste gig.

Inga kommentarer: