söndag 25 oktober 2009

2009-10-24, 30-årsfest, Scoutgården, Fjälkinge

I går var jag och uppträdde på en 30-års fest i Fjälkinge, utanför Kristianstad. Jag var kvällens överraskning innan kaffet. Jag hade dock en del problem att hitta dit. Om GPS:en föreslår en enskild väg de sista 300 meterna bör man bli misstänksam, men inte Eric. Fram kom jag till slut.

Det var ett 30-tal personer i publiken och främst släkt och vänner i åldrarna 8 veckor till 85 år, men även några kollegor från Lister. Mycket familjärt med andra ord. Det var en relativt stå-upp ovan publik, men artig och lyssnande som successivt blev varmare i kläderna. Mycket kom att handla om jubilaren och hennes jobb, hur hon träffat mannen och om barn förstås. Det blev även en del publiksnack, där en tullare bjöd på sig själv, men även en del säkra kort. Efteråt blev jag bjuden på kaffe och Skånsk äppelkaka med vaniljsås. Därefter gasen i botten på Chevan mot studentstaden Lund och kvällens andra uppdrag.

Tack till Carina för ett vänligt bemötande.

Inga kommentarer: