fredag 16 oktober 2009

2009-10-15, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö


Vad får nästan 80 personer att sätta sig i en liten trång, men väldigt intim källare mitt i centrala Malmö en ruskig Oktoberkväll? Stand-up Comedy på Malmös eller rent av Sveriges bästa klubb MACK förstås.

Jag blev under dagen hastigt tillfrågad om att hoppa in som konferencier. Tack. Inledningsvis körde jag några skämt som jag testat på Dockan kvällen innan. Det funkade bra, men jag hade förväntat mig lite mer respons. Det brukar man vara bortskämd med på just MACK. Igår var publiken mer lyssnande.

Sen blev det en del publiksnack om lägenheter, MFF, ålder, danskar och dejter. Merparten föll väl ut och publiken tinade upp allt mer. Någon gång skulle jag kanske ha släppt snacket lite tidigare. Jag ville kanske lite för mycket. Less is more. Man lär sig hela tiden. Men ändå en helt OK insats från min sida och det var god stämning i lokalen när jag presenterade första komikern. Det blev en bra kväll med mycket skratt i den varma källaren på La Couronne, men det rockade ändå inte loss riktigt rejält, så där som man vill och vet att det kan göra.


Kvällens line-up var Martin Svensson, Jesper Rönndahl, Dominik Henzel, Jan Christensen, Johan Uldahl och Malin Nilsson.

Inga kommentarer: