måndag 12 oktober 2009

Wisecracker's

I går var jag och några kompisar och kollade på Wisecracker's nere på Fagans i Malmö. Det är Joe Eagan och Martin Lettevalls nystartade engelskspråkiga stand-up klubb. Det var nog ca 80-90 personer i lokalen varav majoriteten var svenskar. Men det var även lite internationellt inslag också och främst då britter. Men det kändes ändå lite konstigt att se och höra främst svenska komiker köra sin act på engelska. Men att det är på engelska är ju förstås själva poängen med klubben. Lokalen är väldigt mysig, men kanske inte den stand-up vänligaste, med bland annat pelare och väggar som gör att publiken inte ser varandra. Men det funkade riktigt bra. Publiken hade kul och var på hugget genom hela kvällen. Nu ska jag sätta mig på min kammare och få ihop åtminstone en "femma" på engelska. Den 1/11 ska jag uppträda på Fagans när Wisecracker's kommer tillbaka.

De som var på scen igår var: Anna Swane, Conny Hansson, Jörund Larsen, Niklas Larsson, Joe Eagan, Khalid Geire och Martin Lettevall (MC).

Inga kommentarer: