lördag 6 februari 2010

2010-02-05, Wisecracker's Comedy Club, Västgöta Nation, Lund

Lite seg efter kvällen i Kävlinge och med en förkylning nyss utbruten var jag i ärlighetens namn inte särskilt stå-upp sugen igår. Men det ska mycket till innan jag ställer in. Det var knökfullt i källaren på Västgöta Nation. Säkert 130 förväntansfulla studenter.

Flera komiker var krassliga och några hade fått ställa in, så det var bara sex stycken på plats igår. Jag hade fått 8-12 min och körde i första. Nu har jag nog bara runt 8 minuter på engelska, så jag gick ut och kollade i publiken om jag kunde hitta några ingångar. Nja..kanske.

Jag fick direkt bra hugg på mitt öppningsskämt. Skönt. Sen flöt det på riktigt bra mestadels. Det blev mycket publiksnack. Jag hade hög energi och slappnade av. Ett av mina bästa gig på engelska.Jag hade riktigt kul och det lös säkert igenom.

Jag tog in en tjej från USA i showen. Det var lite häcklingsvarning på henne. Jag lyckades sätta dit henne snyggt och sa något om krig, men sen råkade jag säga supersize en gång för mycket och fick då lite burop här och var. Jag hämtade dock snabbt upp det igen. Vidare blev det snack med en australiensare som var singel och en Hongkongbo. Heter det så? Jag tror jag stannade på 10 minuter och då hade jag inte kört allt material.

Andra halvlek såg jag tyvärr ej, men den blev säkert minst lika bra som den första. Jag åkte hem och kurerade mig.

Övriga på scen denna kväll var: Joe Eagan, Conny Hansson, Marcus Johansson, Eric Douglas, Jörund Larsen och Martin Lettevall (MC).

Inga kommentarer: