onsdag 10 februari 2010

2010-02-10, Ungdomsrådet, Södra Innerstaden, Malmö Stad, Malmö

Ungdomsrådet i Södra Innerstaden i Malmö fixade en kväll för stadsdelens unga, mellan 13-19 år. Under tre timmar var det allt från, rap, hip-hop, dans och stå-upp på programmet. Det var cirka 100 ungdomar i publiken.

Det var stora scenen inne på Moriskan som gällde. Jag fick en proffsig presentation av kvällens konferencier Ramadan. Tyvärr var det stående publik och det var aningen svårt att få bra lyssning, främst bland det lite yngre. Var det den förestående speeddatingen som drog istället. De som ville lyssna skrattade och hade kul. Jag koncentrerade mig på dem. Efteråt kom flera fram och tackade. Mestadels blev det skämt om skolan och MFF förstås. Det blev en del publiksnack med ett gäng tuffa killar med mössor på huvudet. De vågade bjussa på sig. Fett...som kidsen säger. Jag var en erfarenhet rikare.

Efteråt blev jag bjuden på kaffe och smörgås. Tack till Nikola och Leila för trevligt bemötande.

Inga kommentarer: