fredag 19 februari 2010

2010-02-17, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

I onsdags var det säsongsstart på Dockan Comedy. Fullsatt, men inte knökfullt i lokalen. Folk verkade var på plats i tid och vi kom igång redan fem över åtta.

Mats Andersson var kvällens MC och drog igång showen. Det märktes snabbt att publiken var lite avvaktande och så brukar det vara på Dockan i första halvlek.

Sen var det dags för smålänningen och ekonomen. Och vi vet ju alla vem…Jag insåg att bara köra rutiner nog inte skulle vara rätt approach denna afton. Jag inledde med lite snack för att ta in flera delar av publiken och främst med ett gäng kids som var från Höllviken. Det var inte så pratsamma, men det fick ändå publiken tina upp mer och mer. En kille i misstänkt Beckham-frisyr anno 2003 bjöd till mest. Sen blev det en del nya skämt främst om OS, där det om Damhockey funkade riktigt bra. Detta var en kväll då man inte fick något gratis. Jag fick kämpa och jag tycker att jag gjorde det bra.

Andra halvlek inleddes av Anders Löfberg som är relativt ny. Han hade bra scennärvaro och en rutin om att sova som jag garvade mycket åt. Tomas Högblom avslutade kvällen kanonbra. Skrattätt värre och publikens välförtjänta favorit.

Övriga på scen denna kväll: Fritte Fritzon, Elin Nordén, Tina Andreasson, Simon Svensson (Ystad) och Robin Paulsson.

Nästa vecka blir det nya komiker . Don’t miss…

Inga kommentarer: