fredag 26 februari 2010

2010-02-25, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

Igår var det stand-up kväll nere i källaren på La Couronne. Det var fullsatt som så många gånger förr.

Jag var konferencier och inledde med lite skämt om OS och Kinderegg. Publiken var direkt på hugget. Sen lite snack med publik. Ett medelålders par, en dam från Kävlinge som jobbade på Arbetsmiljöverket och en kvinna från Veberöd blev delaktiga i showen. Flera ville ha uppmärksamhet, men jag höll det på en bra nivå. Kände mig rapp i truten och det flöt på riktigt bra. Jag kände mig nöjd. Jag kände mig rejält tjock i halsen innan showen och det blev inte bättre under kvällen, men rösten höll i varje fall.

Först ut på scen var Mats Andersson, som dagen till ära hade ny frisyr. En bra insats av Båstadsonen som kändes lugn och trygg på scen. Sen Fritte Fritzon som direkt markerade att han från scenen slog i huvudet i taket. Vad säger Arbetsmiljöverket om det, frågade Fritte som vävde in publiken i showen. Vi fick även höra roliga betraktelser om estradpoeter och danska polisserier. Sen paus och därefter prisutdelning i en one-liner tävling om OS som Elin Nordén höll i.

Efter pausen släppte jag på första komiker Joakim Thörn, Halmstad, relativt snabbt då pausen blev en aning lång. Därefter en solbränd och nyblonderad Mattias Olsson som hade många bra poänger om resor och åldersnojor. Kvällen syddes ihop av Jesper Rönndahl som bjöd på flera roliga spaningar.

Inga kommentarer: