fredag 12 mars 2010

2010-03-09, Gymnastikklubben, Folkets park, Tomelilla

Gymnastikklubben i Tomelilla hade årsmöte i tisdags och därefter var det dags för mig. Det var endast ett tjugotal i publiken och bara två män i den lagom stora konferenslokalen. Annars mestadels medelålders tanter, förlåt damer. Det var ett glatt gäng som ville ha roligt och bjöd på sig själva. Kassören, ordförande, en äldre man som jobbat i skogen, hurtiga instruktörer med flera drogs in i showen. Jag skojade om konkurrenterna och som alltid var det väldigt uppskattat. Det blev mycket snack om motion förstås. Kissande hunden körs tydligen inte längre. Det verkade som Friskis & Svettis har patent på den. Inga intensiv pass förekom, för på Österlen tar man det lite lugnare. Det gick väl sådär att ragga på passen, en tjej hade gett upp och flyttat till Sjöbo.

Tyvärr fanns det ingen mikrofon att tillgå på grund av snabbt lokal byte. Jag som har åkt på en extremt jobbig hosta hade verkligen behövt det, men det funkade helt ok ändå i en mindre lokal. Efter 25 min tackade jag för mig och gick av till varma applåder. Efteråt fick jag en värmande kopp kaffe innan jag gav mig ut i den bistra Tomelilla-natten.

Tack till Sandra för ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: