fredag 12 mars 2010

2010-03-10, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Dockan comedy körde sin fjärde kväll för säsongen igår. Det var cirka 70-talet personer i publiken. Jag var konferencier och drog igång med skämt om Vasaloppet, samt ett gammalt tidningskämt som verkligen gick hem. Sen en del snack med publiken, men tyvärr var det inte många som ville ge de där lilla extra, men svarade ändå artigt på frågor. Ingen hejade på MFF i hela publiken. Men jag förstår dem;) Så kan det vara. Jag tycker ändå jag fick igång publiken okej innan första komiker gick upp. Lite självkritisk kanske och sen den där hostan…

Tora Larsson var först ut, med klockrena skämt om blanda annat reklamer, och kvällen fick en mycket bra start som är så viktigt. Första akten avslutades av Ludvig Samuelsson som återigen var publikens välförtjänta favorit. Kvällens minnesvärdaste ögonblick var nog ändå snart 74 år unga Gertrud Johnsson som var lite tveksam till om hon skulle köra överhuvudtaget. Mats fick henne på andra tankar och tur var väl det. Sen går hon upp och säger ”så nu har tanten kommit upp på scen”. Sen är det hennes publik. Det bästa jag har sett henne göra. Noterar även att Moa Lundqvist har en hel del roliga poänger om bland annat Johannesört. Kvällen avslutades mycket bra av Niklas Folkegård, som inte alls kommer från Gävle utan från vänster. Ja, ni skulle varit där. Ny chans nästa onsdag…

Övriga på scen denna kväll: August Bering, Mats Andersson, Ulle Bååth och Johan Jörgensen

Inga kommentarer: