söndag 28 mars 2010

2010-03-27, 60-års fest, Estniska huset, Lund

Igår uppträdde jag på ett 60-års kalas i Lund. Jag var kvällens överraskning efter kaffet. Det var ett fyrtiotal i publiken som främst utgjordes av släktingar, vänner, herrklubbsmedlemmar och ett jaktlag. Åldersmässigt var det övervägande +55 år.

När jag frågade hur många som varit på stand-up comedy förut, så applåderade ingen. Hörde jag fel? Jag frågade igen och det stämde. Det var en väldigt stå-upp ovan publik som var artig och lyssnande till karaktären. De blev dock allt varmare i kläderna vad kvällen led.

Jag inledde med att skoja med jubilaren själv och publiken skrattade gott. Sen blev det givetvis mycket snack om ålder, barn och sport. Jag fick till en del roliga poänger när jag tog ut svängarna. Stockholmare, Åhusbor, Vinslövsbor och några äldre damer och herrar blev indragna i showen. Det var dock långt ifrån alla som ville vara med. Efteråt kom flera fram och tackade och tyckte det varit riktigt skoj. Kul!

Inga kommentarer: