fredag 26 mars 2010

2010-03-25, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

Igår var det stand-up show på MACK nere på La Couronne. Det var fullsatt som så många gånger förr i den mysiga källaren Caveau Colibri.

Mattias Olsson var konferencier och lättade upp stämningen med bland annat skämt om Våffeldagen. Sen Gertrud Johnsson, en pigg 74-åring, som snackade om sin uppväxt.

Därefter var det min tur. Jag inledde med lite ekonomskämt och fick bra hugg på publiksnack med både en finanskille och marknadsekonom från Felix. Även ett äldre gäng damer och en man från Kalmar ville ha en dialog. Kul! Dock kände jag att jag inte vågade ta ut publiksnacket lika mycket som när jag är konferencier. Därefter blev det mest säkra kort. Det flöt på riktigt bra. En stabil insats helt enkelt. Efter cirka tjugo minuter tackade jag för mig och fick varma applåder.

Första akten avslutades av Ami Hallberg-Pauli, som jag gick kurs med för många herrans år sen. Det var ett kul återseende. Paus...

I andra akten inledde Joakim Österberg, som hade en hel del nya roliga grejer. Därefter Biggan Lowén, som rockade rejält med riktigt tajt material. Kvällen avslutades mycket bra av Robin Paulsson som hade en hel del roligt publiksnack med en tant som hade fått ischias.

Inga kommentarer: