torsdag 18 mars 2010

2010-03-16, Garva Comedy Club, Harrys, Malmö

I tisdags uppträdde jag på Garva på Harrys i Malmö. Det var ganska fullsatt och säkert ett sjuttiotal i den relativt unga publiken.

Jag körde en tia som trea i första och fick direkt lite skratt här och var på att jag var från Kalmar. Dock fanns det inte en enda ekonom. Tanken var att testa mycket nytt och inte dra in publiken så mycket som jag brukar. Det kunde jag inte hålla då jag hittade en bra ingång till ett tjejgäng som satt snett bakom scenen. Lite blyga, men en tjej bjöd på sig själv och det blev flera roliga här och nu grejer. Bäst blev ändå när jag frågade om kille kunde ”vuxensurfa” med Telias slöa bredband. Svårt att återge, men det blev asgarv. Det kändes som jag blev riktigt bra kompis med publiken och då var det bara att börja smyga in lite nytt material. Barnmaterialet och en ny rutin om Telenorförsäljare funkade riktigt bra, men ett skämt om Silikon flög de flesta över huvudet. Stryk! Jag hade bra med energi och var i rätt stämning. Jag var nöjd.

Inga kommentarer: