torsdag 18 mars 2010

2010-03-17, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår körde jag en sjua på Dockan Comedy. Det blev i princip samma grejer som dagen innan på Garva. I första akten var det lite avvaktande som det brukar vara. Ett större sällskap från någon förening /sammanslutning utgjorde minst 60% av de sjuttio i publiken. I andra halvlek ville ett bord ha mycket uppmärksamhet. Det märktes att övriga publiken blev lite reserverade och höll tillbaka.

Jag fick i stort sett samma svar på det nya materialet som dagen innan. Jag fick dock två stora ”buu ”från en kille vid bordet nämnt ovan. Kanske hade han käkat lustiga svampar. Övriga publiken tyckte dessa skämt var kul. Jag kommenterade det som hastigast, men sen släppte jag det och körde på. Det var inte riktigt läge för något publiksnack.
Noterade att Jörund Larsen är lika stabil som alltid. Zeid Andersson fick igång publiken riktigt bra som avslutare av första akten. Martin Krantz sydde ihop kvällen på ett bra sätt. Roligaste hade jag åt Martins skämt om killar som ska följa med tjejer som ska prova kläder.

Inga kommentarer: