lördag 20 mars 2010

2010-03-19, Wisecracker's Comedy Club, Västgöta Nation, Lund

Igår var det stå-upp kväll på Väst Göta Nation i Lund. Tyvärr var det bara runt trettio studenter i publiken. Tydligen var det ett annat arrangemang som drog internationella studenter. Synd. Trots den mindre publiken blev det en trevlig kväll.

Jag körde en ”tia” som första komiker i andra akten. Det blev mest gammal skåpmat fast på engelska. Publiken var på hugget från första början. Jag improviserade en hel del och fick till flera roliga publiksnack. Jag var kanske lite grövre än vad jag brukar. En del kan säkert bli till rutiner. Några svenska studenter som var på dubbeldejt, en australiensiska, en brittiska och några därtill blev indragna i showen. De vågade bjuda på sig. Kul! Ibland känns det lättare att improvisera på engelska, samt blir det roligt om man säger fel och säger något på svengelska. Jag hade väldigt kul på scen och det syntes säkert.

Kvällen avslutades med en one-liner tävling som vanns av Jörund Larsen. Han skämtade om klubbvärden Joe Eagans utseende på ett positivt sätt. Det gick hem hos juryn som bestod av publiken.

Efteråt blev det nedvarvning, samt en mindre barrunda. Kors i taket. Det är man inte bortskämd med som småbarnsförälder.
Övriga på scen denna kväll: Lars Taps, Johannes Finnlaugsson, Ludvig Samuelsson och Martin Lettevall (MC).

Inga kommentarer: