fredag 12 februari 2010

2010-02-11, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

Igår var det säsongspremiär tillika 10-års jubileum för Malmö Comedy Klubb nere i källaren på La Couronne. Det var runt hundra i publiken och givetvis fullsatt. De som inte var där missade verkligen något. Det är svårt att jämföra kvällar, men detta måste varit en av de bästa.

Kvällen öppnade med en tajt stafett med MACK-komiker, 5 x 3 min. Jag var en av stafettdeltagarna. Det är inte mycket man hinner på 3min, men 6 st skämt varav ett nytt. Det gick bra för mig och det nya skämtet om bussbiljett som var ganska enkelt funkade åxå.

En mycket bra första halvlek avslutades av Simon Svensson. I andra höll Martin Svensson tal om MACKs historia och Robin Paulsson körde en kortis. Kvällen avslutades av en Måns Möller i högform. Källaren kokade. Restauranggäster sprang ned i källaren för att se vad som hände. Det var länge sen jag skrattade så mycket. Underbart att se hur han tar in publiken i showen. Självklart blev det extranummer.

Övriga på scen denna kväll: Mats Andersson, Björn Tennfors, Ulle Bååth, Ludvig Samuelsson och Elin Nordén (MC).

Inga kommentarer: