fredag 26 februari 2010

2010-02-24, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

I onsdags var det andra kvällen för säsongen på Dockan Comedy nere på Elephanten. Jag var lite orolig för att det skulle blir lite tomt i lokalen, då OS i Vancouver och Sportlovstider. Jag oroade mig i onödan. Det kom cirka 70 personer. Tyvärr fick vi två sista-minuten återbud, men det fixade sig då flera komiker kunde köra lite längre med bibehållen kvalitet.

Jag var konferencier och drog igång kvällen. Inledningsvis lite avvaktande, som ofta i första på Dockan. Det blev en hel del skratt på en tidningsartikel om Kinderegg. Jag körde även lite publiksnack med tre-fyra sällskap, men de gav inte en millimeter. Svårjobbat. Längst fram satt tre tysta tjejer. Jobbade de på SÄPO? Jag gjorde en återkommande grej på att de just var så tysta, men knappt kunde hålla sig för skratt. Publiken skrattade. I andra halvlek lossnade det rejält. Lite snack på engelska med tysta tjejerna och med ett gäng Staffanstorpare blev riktigt tajt. Gänget från Höllviken från förra veckan var där. De bad om att sjunga för två kommande födelsedagsbarn. Jag är generellt emot det, men det genomfördes i andra halvlek. En tjej vid bordet längst fram fick ta ton. Men först första akten.

Först ut var Jonas Karlsson som pumpade in energi körde sin lärar-rap och publik var med. Därefter Björn Tennfors. Avslutade akten gjorde Erik Börén. Säkert hans bästa på Dockan. Erik var välförtjänt en av kvällens publikfavoriter.

Pausen…

I andra akten debuterade Tobias Rydberg från Farhult, norr om Helsingborg. Nervöst innan, men inget som syntes på scen. Med bra scennärvaro och roliga skämt om alla sina allergier vann han publikens hjärtan. Sen Joe Eagan som körde på engelska. Bland det bättre han gjort på Dockan. Därefter Johannes Finnlaugsson, som fick bra betalt för sina korta o snabba skämt. Kvällen avslutades på ett bra sätt av Nils Lind.

Nästa vecka blir det nya komiker. Varmt välkommen!

Inga kommentarer: