måndag 7 september 2009

2009-09-05, Lunnarps BK, Tomelilla

Jag tror jag var hemma i högst tre timmar sen var det dags att sticka iväg på nästa uppdrag. Lunnarps BK hade fest för funktionärer, spelare, ledare och styrelse. Jag var återigen en av kvällens överraskningar.

De sjöng och skrålades bra i lokalen när jag kom in. Inga problem att hitta dit, då jag hade varit på exakt samma ställe 24 timmar tidigare. En del hade nog druckit liter mer av något som inte var sportdryck. Ingen som störde nämnvärt, men en aning svårt att få bra lyssning. Tyvärr var ljudet lite dåligt, men jag körde på. Vet inte vad som hade hänt med det. Det blev givetvis mycket fotbollssnack. Lunnarps BK spelar i division 6 och hade tvålat dit superjumbon med 5-2 dagen innan. Jag skojade med ordförande och kassören och spelarna skrattade gott. Det blev kul publiksnack med tränaren, men han visste inte hur skyttekungen ”Skinkan” fått sitt smeknamn. Tyvärr visste inte ”Skinkans” pappa ”Stor-skinkan” det heller. Jag avslutade med lite skämt om MFF som verkligen gick hem. Sen avtackades jag med en Lunnarps BK vimpel. Jag tackade artigt och sa den här kommer att hänga bredvid bröllopsfotot. Där skarvade jag en aning, men publik tyckte det var hur kul som helst.

Därefter överraskning nummer 2, som var andra halvlek på fotbollen av Ungern-Sverige på projektorduk via mobilt bredband 7,2 MB. Det måste verkligen ha varit UPP TILL 7,2 MB för bilden var i hackigaste laget. Det var stillbilder. Någon sa att det funkat perfekt om det varit damfotboll. Det var inte jag som sa det. Sen gick en propp. Kaffet fick vänta och kylen slogs av sen kunde vi åter se fotboll. 93.07 Zlatan satte den. Fantastiskt. En kul kväll var över. Tack till Roger för ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: