onsdag 16 september 2009

2009-09-15, Garva Comedy Club, Harrys, Malmö

Igår var det säsongspremiär på Garva Comedy Club på Harrys i Malmö, som drivs av Mattias Olsson och Joe Eagan. Det var inte fullsatt, men väl en 80-90 personer i publiken.

De här var en kväll då man inte fick något gratis. Svårflörtat och svårjobbat med andra ord. Det syntes att publiken hade roligt, men det hördes inte så mycket som flera komiker säkert är vana vid. I dessa lägen är det lätt att bli nervös. Mot detta är mycket energi en bra medicin. Eller att peta på publiken med en lång pinne. Kanske det första är att föredra.

Jag körde en ”tia” som andra komiker i den andra akten. På Garva får man gå på scen till intromusik. Ett bra inslag för jag blir extra laddad då. Minns inte vilken låt det var igår, men något ösigt som går på radion nu. Man börjar bli gammal. Jag började med lite publiksnack med de främsta borden. Vågat en kväll som denna, men det högg direkt. Jag kände mig rapp i käften och hade mycket energi. Två yngre tjejer och ett par som visade sig bara vara arbetskamrater blev delaktiga i showen. Killen jobbade inte på Bauhaus utan var optiker. Sen hade jag lite roliga och snabba grejer på det. Därefter kort ekonomisnack med en äldre dam…förlåt kvinna som inte ville vara med. Så kan det vara. Det är inget tvång. Därefter testade jag mest nya skämt. Jag fick mycket bra respons. En del finputsning krävs kanske, men på det stora hela var det kanske över förväntan. Jag hade väldigt roligt och det syntes säkert. Jag kommer gärna till Garva fler gånger.

Noterade att Staffan Nordquist gjorde en lyckad debut igår. Conny Hansson fortsätter att imponera. Hörde inte allt, men av det jag hörde gick han verkligen hem hos publiken.

Övriga på scen denna kväll var Sven Nilsson, Therese Olsson, Joe Eagan, Niklas Larsson, Sara Andersson, Mats Andersson, Mattias Olsson (Konferencier) och Simon Svensson.

Inga kommentarer: